Activiteiten

Training geven

Ik houd me bezig met het geven van en ontwikkelen van trainingen over:

– The Why, Persoonlijke missie; wat zijn je diepste drijfveren in je werk en leven?
– Persoonlijke leiderschap en effectiviteit
– Talentontwikkeling
– Teamontwikkeling
– Communicatievaardigheden
– Personal branding
– Mobiliteit en netwerken
– Presentatievaardigheden
– Coaching

Reactie van een deelnemer: “Renee heeft een prettige, niet veroordelende manier van optreden.”

“Ze kan zowel serieus als grappig zijn.”

Coachen

Naast trainen coach ik medewerkers zoals young professionals op het vinden van (nieuwe) motivatie en zingeving in hun werk, carrierekansen, omgaan met nieuwe werkomgeving, balans werk-privé, omgaan met belemmerende overtuigingen, non-functionele gedragspatronen ombuigen naar gezonde vitale patronen.

Coachen kan zowel in een traject van afspraken van circa anderhalf uur zijn, maar ook speedcoachen als onderdeel van een training of op beurzen en evenementen.

Opmerking coachee: “Renee is een enthousiaste en inlevende coach. Ze laat ruimte voor reflectie.

Ze geeft een gevoel van veiligheid en ze prikkelt je om door te denken.”

Trainingsacteren

Praktijksimulaties waarbij ik in de rol kruip van de manager, medewerker, klant of burger is een heel praktische ervaringsgerichte manier van leren waarbij deelnemers snel nieuwe inzichten krijgen. Trainingsacteren is mijn nieuwste vak-activiteit. In juni 2015 heb ik de opleiding tot trainingsacteur, WWLA, met goed gevolg afgerond. Naast trainer ben ik door opdrachtgevers ook in te zetten als trainingsacteur in een training. En soms combineer ik het door tijdens mijn trainingen korte rollenspellen te doen. Daarnaast treed ik af en toe op als (assesment)acteur bij PBLQ, Hogeschool Utrecht, HvA in Amsterdam, HR in Rotterdam, om professionals/ studenten te laten oefenen met of te toetsen op gespreksvaardigheden.

Adviseren

Ook adviseer ik over het opzetten en ontwerpen van opleidingstrajecten, zoals combinaties van klassikale training en e-learning. Daarbij vind ik het belangrijk dat de middelen zo worden ingezet dat een doel wordt behaald. Welke inzicht en vaardigheden moet de training precies opleveren? Hoe kunnen we dat zo snel en inspirerend mogelijk bereiken met de deelnemers!?

Daarnaast ben ik gecertificeerd in de TMA (Talent Motivatie Analyse) waarmee ik individuen of teams help hun talenten in kaart te brengen en te begrijpen. Om vervolgens een plan te maken deze talenten optimaal te ontwikkelen.